Δευτέρα 21 Ιανουαρίου 2013

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΘΑΝΑΣΗ ΜΠΟΥΡΑΝΤΑ ΣTO ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΕΡΓΑ ΣΤΗΝ ΕΥΒΟΙΑ


ΖΗΤΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ ΚΑΙ ΦΡΑΓΜΑ ΜΑΝΙΚΙΩΝ
Ο αντιπεριφερειάρχης αναφέρει ότι τα προηγούμενα χρόνια υπήρχε μια δικαιολογία για την όποια απραξία της πολιτείας και αυτή ήταν η καθυστέρηση στην εκπόνηση των μελετών, που ήταν στην αρμοδιότητα του Υπουργείου και της Κρατικής Περιφέρειας.
Σήμερα, τονίζει, τέτοια δικαιολογία δεν υπάρχει, αφού υπάρχουν μελέτες και γι’ αυτό πρέπει τα έργα προχωρήσουν άμεσα.
Τα μεγάλα προβλήματα που απασχολούν έντονα την Εύβοια και πιο συγκεκριμένα τα προβλήματα του Οδικού Δικτύου, συζητήθηκαν σε συνάντηση που έγινε στις 30 Νοεμβρίου, όπου συμμετείχε ο Σ. Καλογιάννης, η πολιτική ηγεσία της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και ο Υφυπουργός στον Πρωθυπουργό, κ. Σ. Κεδίκογλου.
Για τα προβλήματα που τέθηκαν, το Υπουργείο έδωσε δύο απαντήσεις οι οποίες αναφέρονται:
1) Στις καταπτώσεις βράχων στο Δερβένι, για τη διάθεση του ποσού των 400.000 € με σκοπό τις άμεσες επεμβάσεις και την αντιμετώπιση του προβλήματος και
2) Μια σημαντική ενημέρωση από τον Γεν. Γραμματέα Μεταφορών κ. Ν. Σταθόπουλο για την ένταξη στους χάρτες του παραρτήματος της πρότασης Κανονισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, σχετικά με τις κατευθυντήριες γραμμές της Ένωσης για την ανάπτυξη του ΔΕΔ-Μ, του διαμήκη οδικού άξονα που διατρέχει την Εύβοια.
Επίσης, όπως αναφέρεται στο έγγραφο, η ένταξη του άξονα αυτού στο αναθεωρημένο ΔΕΔ-Μ, συνεπάγεται τη δυνατότητα χρηματοδότησής του από το Ταμείο Συνοχής, τόσο κατά την τρέχουσα, όσο και στην επόμενη Προγραμματική περίοδο. Η εξέλιξη αυτή, τονίζει ο Θ. Μπουραντάς, είναι ιδιαίτερα σημαντική για την Εύβοια, γιατί χωρίς τον χαρακτηρισμό του διαμήκη άξονα ως Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών, θα ήταν αδύνατη η χρηματοδότηση της κατασκευής και οι ελπίδες να αποκτήσει η Εύβοια ένα σύγχρονο και ασφαλές διαμήκη άξονα, ήταν περίπου μηδαμινές.
Παράκαμψη Βασιλικού

Ο αντιπεριφερειάρχης σημειώνει ότι πρέπει να προωθηθεί άμεσα η ένταξη, η δημοπράτηση και η κατασκευή της παράκαμψης Χαλκίδας αφενός και αφετέρου να ενταχθεί στα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα (Ταμείο Συνοχής) η παράκαμψη Βασιλικού, που έχει ενταχθεί στα προγράμματα του Υπουργείου που χρηματοδοτούνται από Εθνικούς Πόρους, έχει δημοπρατηθεί και υπάρχει ανάδοχος, αλλά το έργο δεν εκτελείται από έλλειψη πιστώσεων. Με τη μεταφορά του έργου της παράκαμψης ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ στο πρόγραμμα «Ενίσχυση προσπελασιμότητας» μπορεί να υπάρχει άμεση απορροφητικότητα, κάτι που διευκολύνει και την προσπάθεια που κάνει το Υπουργείο, να πετύχει τη μεγαλύτερη δυνατή απορροφητικότητα του ΕΣΠΑ, στον συντομότερο δυνατό χρόνο. Εκτός του ΕΣΠΑ και οι πόροι που ήρθαν στη χώρα το τελευταίο διάστημα (δόση) μπορούν να διατεθούν, ώστε να κατασκευαστεί στον συντομότερο χρόνο η παράκαμψη Βασιλικού. Ο κ. Μπουραντάς αναφέρει στον Κ. Καλογιάννη ότι πρέπει επίσης να ενισχυθεί η χρηματοδότηση των μελετών του βόρειου Άξονα και να επιταχυνθούν οι ρυθμοί εκτέλεσης των μελετών από ΨΑΧΝΑ μέχρι ΑΓ. ΑΝΝΑ, σε αυτή τη φάση, όπως και η μελέτη του τμήματος ΠΕΥΚΙ-ΙΣΤΙΑΙΑ, που έχει πολύ μεγάλη κίνηση και είναι από τα πλέον επικίνδυνα οδικά τμήματα της Εύβοιας.
Φράγμα της ΣΕΤΤΑΣ
Τέλος επισημαίνεται η μεγάλη εκκρεμότητα του υδρευτικού Φράγματος «ΣΕΤΤΑ-ΜΑΝΙΚΙΑ» της περιοχής Κύμης. Το έργο έχει ενταχθεί και δημοπρατηθεί από Β΄ Κ.Π.Σ. από την Περιφέρεια Στερεάς, ως αρδευτικό Έργο. Διαπιστώθηκε όμως ότι είναι κυρίως υδρευτικό γι’ αυτό και απεντάχθηκε. Για κάποιο διάστημα χρηματοδοτήθηκε με Εθνικούς πόρους από το ΥΠΕΧΩΔΕ το οποίο ανέλαβε την ολοκλήρωση της κατασκευής του Έργου, στις αρχές της δεκαετίας 2000. Όμως για αρκετό χρονικό διάστημα δεν χρηματοδοτείται και ο κίνδυνος να πάνε χαμένες οι πιστώσεις που έχουν διατεθεί μέχρι σήμερα είναι ορατός. Ο Θ. Μπουραντάς αλλά και βουλευτές ενημέρωσαν τον Αναπληρωτή Υπουργό ότι το πρόβλημα έχει τεθεί πολλές φορές, σε όλους τους προκατόχους του, οι οποίοι δεν έκαναν τίποτε. Αν συνεχιστεί αυτή η στάση το έργο θα καταστραφεί και είναι βέβαιο ότι κάποια στιγμή θα αναζητηθούν ευθύνες. Οι επικρατέστερες σήμερα λύσεις που προτείνει ο κ. Μπουραντάς είναι δύο:
-Να συνεχιστεί η χρηματοδότηση του έργου άμεσα με τη διάθεση Εθνικών Πόρων ή
-Να ενταχθεί το υπόλοιπο του έργου του φράγματος στο ΕΠΠΕΡΑΑ, αφού πρόκειται για έργο ύδρευσης.
Παλαιότερα είχε συζητηθεί να κατασκευαστεί το έργο από τη ΔΕΗ, με την παράλληλη κατασκευή μικρού υδροηλεκτρικού έργου, αλλά «σήμερα δεν πιστεύουμε ότι μπορεί να υλοποιηθεί αυτή η ιδέα, με όσα δρομολογούνται για τη ΔΕΗ. Φοβόμαστε ότι αν επιμείνουμε σήμερα σε αυτή την επιλογή θα οδηγηθούμε σε νέα απώλεια χρόνου και στην οριστική καταστροφή του έργου» σημειώνει ο Θ. Μπουραντάς και ζητά από τον κ. Καλογιάννη να τον ενημερώσει το συντομότερο δυνατό για τις αποφάσεις του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου