Τρίτη 12 Σεπτεμβρίου 2017

Λίνος Τριανταφυλλίδης: Απάντηση στον τ.καθηγητή Γ.Σαρηγιάννη ή το κύρος του καθηγητή στην υπηρεσία της παραπληροφόρησης.


"Ή ανακαλείτε τις ψευδείς και αβάσιμες κατηγορίες ή θα προσφεύγω στη δικαιοσύνη"

"O Καθούμενος του Περπατούμενου, βήματα του μετρούσε" (Κεφαλλονίτικη παροιμία)

Στο τελευταίο φύλλο των Νέων Οριζόντων δέχθηκα επίθεση σε προσωπικό επίπεδο από τον τέως καθηγητή, Γ. Σαρηγιάννη που χωρίς ίχνος δισταγμού προβαίνει σε δυσφημιστικούς χαρακτηρισμούς δίχως να αισθανθεί την ανάγκη να πληροφορηθεί τα πεπραγμένα.
Με οίκτο παρακολούθησα γραμμή προς γραμμή την απαράμιλλη συμπόρευση ενός τέως ακαδημαϊκού δασκάλου με μικροπολιτικές σκοπιμότητες.
Ένα τέως ακαδημαϊκό δάσκαλο να χρησιμοποιεί το κύρος την ακαδημαϊκής του ιδιότητας, στο αναμάσημα των επιχειρημάτων του πρώην Δημάρχου Δ.Θωμά υπεύθυνου για την καταστροφή του Α΄Δημοτικού Σχολείου Κύμης.
Αντί να κουνάει το δάχτυλο σε εμένα με ασύστολα ψέματα, δεν υπάρχει ούτε μια λέξη ,για τις ποινικές ευθύνες του Δ.Θωμά ως προς την φύλαξη του σχολείου, που αν ήταν συνδενδεμένο με την Αστυνομία και την Πυροσβεστική θα ήταν σήμερα ακέραιο. Δεν είχαν τηρηθεί στοιχειώδεις προδιαγραφές ασφαλείας, ούτε ένας πυρανιχνευτής, ούτε ένας συναγερμός, τίποτα.
Που ήταν τότε ο καθηγητής;
Να βοηθήσει -ή έστω να συμβουλεύσει- την φιλικά προσκείμενη σε αυτόν δημοτική αρχή υπό τον κ.Θωμά, να εκπονήσει σχέδια, να κάνει έστω την αποτύπωση και να καταθέσει το όποιο υλικό στο ΥΠΠΟ για τον χαρακτηρισμό του σχολείου ως νεωτέρου μνημείου; Σε ποια διαδικασία συμμετείχε;
Πως τολμά να διατυπώνει απόψεις βασιζόμενος μόνο σε αριθμούς πρωτοκόλλων;
Πού ήταν ο κύριος καθηγητής με τις αισθητικές ανησυχίες του όταν το κτήριο πασαλείφθηκε κυριολεκτικά με κουβάδες χρώματος , τα αγκωνάρια, οι σοβάδες ακόμα και τα κολωνάκια της περίφραξης με ό,τι χρώμα περίσσευε;
Αλλά και σήμερα:
Πώς είναι βέβαιος ότι έχει γίνει αποτύπωση επί της προηγούμενης Δημοτικής αρχής;
Έτσι τον πληροφόρησαν; Την έχει δεί την αποτύπωση;
Ηδη από τον Αύγουστο του 2014 επισκέφτηκα την τεχνική υπηρεσία και διαπίστωσα την πλήρη ανυπαρξία σχεδίων. Υπάρχουν αντίγραφα των ηλεκτρονικών αρχείων. Η Δημοτική αρχή δεν έκανε καμία αποτύπωση, δεν βρέθηκε ούτε στον Δήμο ούτε στο ΥΠΠΟ – εκτός κι αν την κράτησε για τον εαυτό της.
Χρόνος για εγκαίνια, όπως στο Ιδρυμα Παπανικολάου υπήρχε, ο αντίστοιχος χρόνος για να γίνει και δουλειά βάσης, όπως αυτή του σχολείου δεν υπήρχε από την προηγούμενη Δημοτική αρχή.
Στην συνάντηση με το ΥΠΠΟ ήταν παρόντες οι μελετητές, ο Δήμαρχος, ο αντιδήμαρχος και ο Διευθυντής του δήμου.
Ποίων αφηγήσεις παραθέτει;
Στην πρώτη σελίδα του εγγράφου του ΥΠΠΟ μετά την κατάθεση της ΔΩΡΕΑΝ μελέτης μου και την εξέτασή της από το ΥΠΠΟ αυτό που απαιτείται πρώτο είναι : ‘Η μελέτη αποκατάστασης του μνημείου προϋποθέτει κατ’ αρχήν την ιστορική, αρχιτεκτονική και μορφολογική τεκμηρίωση του κτηρίου, τυχόν οικοδομικές φάσεις που εντοπίζονται σε αυτό, την αναζήτηση των αυθεντικών αρχιτεκτονικών, τυπολογικών, μορφολογικών και κατασκευαστικών στοιχείων που σώζονται και μετά την καταστροφική πυρκαγιά, προκειμένου να καταστεί δυνατή η ορθή αποκατάστασή του, απαλλαγμένο από τυχόν μεταγενέστερες αλλοιώσεις’, δηλαδή η δημιουργία του φακέλου και η τεκμηρίωση της που δεν έγιναν από κήρυξης του ως διατηρητέου από το 2010 έως και την πλήρη καταστροφή του στις 4 Απριλίου 2014.
Κύριε Σαρηγιάννη , αναρωτιέμαι, εφ’ όσον κάνατε τον κόπο να συντάξετε αυτό το κείμενο, γιατί δεν κάνατε τον κόπο να πληροφορηθείτε το στοιχειώδες και βασικό, πως η μελέτη στην οποία αναφέρεστε όσο και η αναμόρφωσή της μετά το σχετικό έγγραφο του ΥΠΠΟ έχει γίνει ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και δεν έχει συναφθεί καμία σύμβαση με τον Δήμο για το παραπάνω έργο. Αυτό δεν συνιστά επαίσχυντη παραπληροφόρηση;
Γιατί πριν να προβείτε σε τέτοιου είδους μειωτικούς χαρακτηρισμούς που εμπίπτουν στα πλαίσια του ποινικού κώδικα περί συκοφαντικής δυσφήμισης και λόγω εξυβρίσει δεν φρόντισατε να ενημερωθείτε;
Γνωρίζετε ότι τα σχέδια που αρχικά παραδόθηκαν όπως και τα αναμορφωμένα που παρουσιάστηκαν μετά το σχετικό έγγραφο του ΥΠΠΟ έχουν γίνει δωρεά προς τον Δήμο;
Πώς ανέχεστε να λιβελογραφείτε απέναντι σε συνάδελφο μηχανικό χωρίς ίχνος αντικειμενικότητας; Χωρίς ίχνος σεβασμού. Χωρίς να σηκώσετε ένα τηλέφωνο;
Αναγκαστήκαμε να ανασυστήσουμε τον φάκελο διατήρησης που η προηγούμενη δημοτική αρχή δεν φρόντισε να υποβάλλει. Μόνο φωτογραφίες και μια χειρόγραφη ιστορική αναδρομή. Τίποτε άλλο . Ούτε τοπογραφικό
Δεν γνωρίζετε ότι το σχολείο δεν έχει περάσει στην ιδιοκτησία του Δήμου και τόσο ο Δήμος όσο και η περιφέρεια δεν μπορούσαν να αναθέσουν οποιαδήποτε μελέτη;
Δεν φρόντισατε να πληροφορηθείτε ότι η δωρεά των μελετών δεν ήταν υποχρεωτική αλλά ότι δούλεψα αφιλοκερδώς-μόνος-παρά τις Δημόσιες επανειλημμένες εκκλήσεις μου για την συνδρομή από τον τεχνικό κόσμο της περιοχής χωρίς καμιά ανταπόκριση;
Με ποιο περίσσευμα θάρρους αναφέρετε ότι ο Δήμος μου ανέθεσε μελέτη και αναφέρεστε σε προθεσμίες και ποινικές ρήτρες; Οταν ουδεμία ανάθεση έγινε αλλά όλα μέχρι και σήμερα ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΣΦΕΡΘΕΙ ΔΩΡΕΑΝ όπως όφειλατε να γνωρίζετε.
Πού είσασταν κύριε καθηγητά καθώς και η δημοτική αρχή να μεταβιβάσετε το κτήριο στον δήμο όταν ο νόμος το επέτρεπε και ο οποίος είχε περιορισμένη χρονική ισχύ η οποία έληγε και μόλις τώρα που ψηφίστηκε ο νέος νόμος η δημοτική αρχή έγινε ιδιοκτήτης του κτηρίου και μπορεί να ενεργήσει για την ανάθεση της στατικής μελέτης που υπολείπεται.
Η αρχιτεκτονική και η στατική μελέτη της επέκτασης έχει ξαναγίνει με βάσει τις παρατηρήσεις του σχετικού εγγράφου του Υπουργείου πολιτισμού και παρουσιάστηκε στο Δημοτικό κατάστημα της ΔΕ Κύμης τον περασμένο Νοέμβριο. Οι μελέτες αυτές μαζί με την αποτύπωση κόστισαν στο γραφείο μου σημαντικό ποσό το οποίο και διέθεσα ευχαρίστως. Πλέον, όπως είπα και στο Δημοτικό συμβούλιο , δεν μπορώ να ανταποκριθώ οικονομικά.
Δεν έχουν κατατεθεί γιατί αναμένεται η στατική. Εχει ήδη γίνει η γεωτεχνική και η μηχανολογική και έχει γίνει δωρεά η τοπογραφική από τον Τοπογράφο μηχανικό Γ. Παπασταματίου.
Αισθάνομαι αηδία από την κομματικοποίηση που επιχειρείται στο λιβελογράφημα, στοχευμένο χρονικά στις αρχές της νέας σχολικής χρονιάς και αντί για βοήθεια και μέρος της λύσης τόσο η προηγούμενη Δημοτική αρχή όσο και εσείς ανέχεστε να γίνετε μέρος του προβλήματος σε ένα ζήτημα που αποτελεί τους «δίδυμους πύργους» της Κύμης.
Αντιλαμβάνομαι ότι βασική κατεύθυνση του κειμένου είναι αποδόμηση κάθε προσπάθειας που γίνεται για την αποκατάσταση του Α’ Δημοτικού σχολείου Κύμης. Και βέβαια βρήκατε τον εύκολο τρόπο της μετωπικής προσωπικής επίθεσης σε βάρος μου, εμπλεκόμενος στα πολιτικά τερτίπια της αντιπολίτευσης.

Δηλώνω πως είμαι υποχρεωμένος, αν σε εύλογο χρονικό διάστημα δεν ανασκευάσετε τις αβάσιμες και ψευδείς κατηγορίες σε βάρος μου, να προσφύγω στην δικαιοσύνη για την υπεράσπιση της τιμής και της υπόληψής μου που τόσο εύκολα νομίζετε ότι μπορείτε να θίγετε χωρίς έρευνα χωρίς γνώση και χωρίς στοιχεία.

Λάλησε το αϊδόνι!!!

Μετά από πολλές ημέρες απουσίας άθελα ή παρορμητικά επανήλθαμε στην επικαιρότητα. Και πέσαμε πάνω σε γεγονότα. Τόσο σημαντικά αλλά και τόσο αδιάφορα που μάλλον ενθαρρύνουν την επίμονη απουσία μας.
Ο Μπελιάς ανεξαρτητοποιήθηκε. Γύρω από αυτό θα γράφονται ήδη αρκετά και θα ειπωθούν περισσότερα στην πλατεία. Ο μικρόκοσμος που πλάθει σενάρια και μεγενθύνει τα ασήμαντα. Τώρα θυμήθηκαν τον Μπελιά κάποιοι και κάποιοι άλλοι τον ξέχασαν. Αφήστε τον άνθρωπο να πορευτεί όπως νομίζει. Είναι πολύ πιο σημαντικός από όλους εκείνους που τον εξυβρίζουν κατά καιρούς άλλοτε εκσφεντονίζοντας ποτήρια και άλλοτε εκσφεντονίζοντας λάσπη.
Ο καθηγητής  Σαρηγιάννης θυμήθηκε το Δημοτικό Σχολείο. Όμως το κείμενό του έχει πολλές αστοχίες και αποδίδει λάθος ευθύνες. Άγνοια της λειτουργίας του θεσμού; στρατευμένη καταγγελία; λάθος πληροφόρηση; Και αυτός μπορεί να γράφει όπως νομίζει. Κανείς δεν είναι κριτής άκριτος. Αναμένεται η απάντηση του Δήμου και της Περιφέρειας. Αυτά συμβαίνουν όταν το πολιτικό επίπεδο είναι τόσο χαμηλό που κάποιος μπορεί να βλέπει όσα θέλει αλλά δεν είδε αντίστοιχα κτίρια να καταστρέφονται και να αλλοιώνονται ή τα έβλεπε και είχε κλειστά τα μάτια.
Από την άλλη κάποιοι θεωρούν δεδομένο ότι υπάρχει ένα σοβαρό Υπουργείο!!! με αντικειμενική κρίση!!! και  μη σοβαροί Δήμαρχοι που επιλέγουν «λάθος» μελετητές!!!!
Μην κάνει το λάθος να απαντήσει ο Αντιδήμαρχος. Άστοχα του αποδίδει την αρμοδιότητα που του αποδίδει ο κ. Καθηγητής, ψιλά γράμματα θα μου πείτε για τον μικρόκοσμο της πλατείας.

Αλλά ας είναι ακόμη και έτσι κάτι κινείται, μπαίνουμε σε θερμές φθινοπωρινές νύκτες. Και ο καθένας όπως έστρωσε να κοιμηθεί!!!
Αυτά και άλλα πολλά λάλησε το αϊδόνι και μας έπεισε να ξανασκεφθούμε την επιστροφή....
Καλό χειμώνα!!!!

Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2017

Γεώργιος Μ.Σαρηγιάννης: Δημοτικό Σχολείο Κύμης, μια τραγική περίπτωση αδιαφορίας



Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Κύμης, ανήκει στην σειρά των  σχολείων της δωρεάς του Συγγρού που οικοδομήθηκαν σε όλη την Ελλάδα επί Υπουργίας Καλλία στο τέλος του 19ου αιώνα-αρχές του 20ου (το συγκεκριμένο, το 1902), όλα σε 3-4 τύπους ανάλογα με τον αριθμό των αιθουσών, σε ωραία νεοκλασικά σχέδια, η Κύμη ήταν από τους ευνοημένους τότε οικισμούς με μεγάλη άνθηση (είχε 5.000 κατοίκους) λόγω του λιγνίτη, του κρασιού και του λαδιού που παρήγαγε και λόγω των εφοπλιστικών οικογενειών της.
Στις 4 Απριλίου του 2014 έγινε το τραγικό συμβάν της πυρκαγιάς του Σχολείου, το οποίο είχε ήδη χαρακτηριστεί ως διατηρητέο μνημείο. Τρεισήμισυ χρόνια μετά, το κτήριο ερειπώνεται ενώ χάνονται συνεχώς επιχορηγήσεις από ΕΣΠΑ και Περιφέρεια. Στο μεταξύ, η παραπληροφόρηση οργιάζει στην περιοχή και κανένας δεν γνωρίζει επακριβώς τι συμβαίνει.
Ας αφήσουμε όμως τα επίσημα έγγραφα να μιλήσουν:

Αμέσως μετά το συμβάν, όταν ήταν ακόμη Δήμαρχος ο Δημήτρης Θωμάς κλήθηκε και ήλθε κλιμάκιο του Υπουργείου Πολιτισμού, έδωσε οδηγίες,  με βάση τις οποίες έγινε αποτύπωση του Σχολείου, κινήθηκαν διαδικασίες για εκπόνηση εδαφοτεχνικής μελέτης, ελήφθη προσφορά μελετητικού γραφείου και έγιναν ενέργειες για χρηματοδότηση  (έγγραφο  του πρώην Δημάρχου Δ.Θωμά 29.9.2014 προς Δήμαρχο, ΥΠΠΟ, Συλλόγους Γονέων κλπ). 

Στις 1.9.2014 αναλαμβάνει η νέα Δημοτική Αρχή και δύο έτη μετά, ενώ δεν είναι ορατή καμμία πρόοδος της αποκατάστασης, η παράταξη «Νέοι Ορίζοντες», ζητά (έγγραφο 14.4.2016)  όπως έχει το νομικό δικαίωμα (Αρθρo 67 παρ. 2 του Ν.3852/2010)  να γίνει συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο για ενημέρωση, η οποία έγινε 7 μήνες μετά, αφού υποβλήθηκε η μελέτη του αρχιτέκτονα κ.Λίνου Τριανταφυλλίδη στο ΥΠΠΟΤ στις 28.9.2016 (αριθ. πρωτ. οικ. 18530/2016 (ΥΝΜΤΕΑΑΣΕΚ 5482/28-9-2016) έγγραφο του Δήμου Κύμης-Αλιβερίου). Η συζήτηση γίνεται  στις 11.11.2016 χωρίς ουσιαστικη ενημέρωση, και αορίστως επιρρίφτηκαν ευθύνες στο ΥΠΠΟΤ, που «καθυστερούσε την έγκριση της μελέτης».

Όμως, η μελέτη ήταν απελπιστικά ελλειπής, το γεγονός επισημάνθηκε με εκτενή συζήτηση τόσο στον μελετητή όσο και στους αρμοδίους του Δήμου που επισκέφτηκαν το ΥΠΠΟΤ στις 2 Οκτωβρίου 2016 (ανακοίνωση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, δημοσιευμένη στο φύλλο 70 / Αυγ-Σεπτ. 2017 της εφημερίδας «Νέοι Ορίζοντες» και έγγραφο Αριθ. πρωτ. ΥΝΜΤΕΑΑΣΕΚ/5498/21.8.2017). Σε μία μάλιστα επίσκεψη,  όχι μόνο επισημάνθηκαν και επεξηγήθηκαν οι ελλείψεις της μελέτης αλλά στην προσπάθεια των στελεχών του ΥΠΠΟΤ να βοηθήσουν τον μελετητή, του επέδειξαν και άλλες σχετικές μελέτες αποκατάστασης (βλ. παραπάνω έγγραφο του ΥΠΠΟΑ) και τέλος του έστειλαν και σχετικό έγγραφο (ΥΠΠΟΑ/ΓΔΑΜΤΕ… /343502/ 30952/5916/18.10.2016) στο οποίο αναφέρονται λεπτομερώς οι ελλείψεις της μελέτης. Το έγγραφο αυτό αν και με διπλωματικό τρόπο γραμμένο, είναι πολύ αποκαλυπτικό, τουλάχιστον για όσους γνωρίζουν τι σημαίνει «μελέτη αποκατάστασης διατηρητέου», ουσιαστικά επισημαίνει ότι δεν υπάρχει μελέτη.

Στην προαναφερθείσα ανακοίνωση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Δημοτικού Σχολείου αναφέρεται ή λόγω κακόβουλης πληροφόρησης ή προφανώς προς απόσυρση των ευθυνών μελετητή και Δήμου ότι «…συναντούν μια έξαλη Διευθύντρια που τους υποδέχτηκε με άσχημο τρόπο, λέγοντας ότι ο φάκελλος είναι ελλειπής…». Γνωρίζοντας τα στελέχη του ΥΠΠΟΑ, και μάλιστα τα υπεύθυνα για το θέμα, είναι περισσότερο από προφανές ότι όχι μόνο δεν τους υποδέχτηκαν με αυτόν τον τρόπο (αν και θα είχαν το δικαίωμα βλέποντας την ουσιαστικά ανύπαρκτη μελέτη …) αλλά και τους βοήθησαν όσο μπορούσαν.    

Το αποτέλεσμα είναι ότι ενώ ο Περιφερειάρχης κ.Μπακογιάννης όσο και ο Αντιπεριφερειάρχης κ.Σπανός έκαναν ό,τι μπορούσαν για να εξασφαλιστεί το σχετικό κονδύλιο (βλ. σχετικό Δελτίο Τύπου του Αντιπεριφερειάρχη κ.Σπανού της 25.4.2016, και τους «Νέους Ορίζοντες» τ.70, Αυγ.-Σεπτ. 2017) –και αυτό αναγνωρίζεται από όλους- τρείς φορές χάθηκε η επιχορήγηση επειδή απλά δεν υπήρχε μελέτη. Στο παραπάνω Δελτίο Τύπου, αναφέρεται ότι υπολείπεται  μόνο η Ηλεκτρομηχανολογική και η Γεωλογική μελέτη πράγμα που είναι εντελώς ανακριβές. Ακόμη, προγραμματίζουν να έχουν τις παραπάνω μελέτες τον Μάϊο, αλλά όχι μόνον δεν αναφέρονται καθόλου  στην αρχιτεκτονική μελέτη (αυτή που χαρακτηρίστηκε ελλειπής από το ΥΠΠΟΤ)  αλλά αναφέρεται στο Δελτίο αυτό ότι θα προχωρήσει η κατασκευή μέσω του προγράμματος κτηριακών υποδομών και ότι με την διαδικασία αυτή «…δεν θα χρειαστεί η έγκριση από το Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων αφού θα είναι ταχύτερο να το διεκδικήσουν οι κτηριακές υποδομές…». Αυτό όμως είναι εντελώς λάθος, το κτήριο είναι χαρακτηρισμένο ως διατηρητέο Μνημείο με την ΥΑ ΥΠΠΟΤ/ΔΝΣΑΚ/96013/2149/5-11-2010, δημοσιευμένη στο ΦΕΚ506/ΑΑΠ/2010. Κατά συνέπεια αποκλείεται να μην περάσει η έγκριση οποιασδήποτε μελέτης από το ΚΣΝΜ του ΥΠΠΟΤ. Είναι απορίας άξιο αυτό το σημείο, δεν γνωρίζει ο Αντιπεριφερειάρχης την Νομοθεσία ή ελέχθη για «εσωτερική κατανάλωση» και για να αποκρυφθούν οι ευθύνες Αντιδημάρχου και μελετητή;

Σημειώνεται ακόμη (έγγραφο ΥΠΠΟΑ/ΥΝΜΤΕΑΑΣΕΚ/5498/21.8.2017 που αναφέρθηκε) , ότι μετά την συνεργασία μελετητή και Υπουργείου και την αποστολή σ’ αυτόν του αναλυτικού εγγράφου (ΥΠΠΟΑ/ΓΔΑΜΤΕ… /343502/30952 /5916/ 18.10.2016) για τις ελλείψεις της μελέτης, το Υπουργείο δεν είχε καμμία  άλλη «είδηση» από τον μελετητή , χαρακτηριστικά αναφέρεται με πολύ διπλωματικό τρόπο ότι «παρ’ όλα αυτά μέχρι σήμερα (18.8.2017) δεν έχει υποβληθεί η μελέτη…».

Τέλος, σε έγγραφό μου προς τον Δήμο Αλιβερίου-Κύμης (έγγραφο 14948/16-8-2017) με το οποίο ζητούσα, όπως και σε ανάλογο έγγραφο στο ΥΠΠΟΑ, πληροφορίες για την πορεία του θέματος, δεν έλαβα ακόμη καμμία απάντηση, ούτε μπόρεσα να συναντηθώ με τον Αντιδήμαρχο Κύμης.


Συμπερασματικά πρέπει να επισημανθούν τα ακόλουθα σημεία:

1. δεν έχει ουσιαστικά υποβληθεί μελέτη από την αρχιτέκτονα μελετητή, ο φάκελλος που υποβλήθηκε στο ΥΠΠΟΑ είναι τραγικά ελλειπής και δεν μπορεί να προχωρήσει σε καμμία συζήτηση στο ΚΣΝΜ.

2.  ο Δήμος Κύμης-Αλιβερίου, έχει πολλαπλή ευθύνη, ως κύριος του έργου και με βάση τον Αρχαιολογικό Νόμο, όχι μόνο για να αποκαταστήσει το κτήριο αλλά και στην περίπτωση ολιγωρίας και ενδεχομένων καταστροφών του, έχει και  και ποινικές ευθύνες, και βεβαίως ως αναθέτης της μελέτης οφείλει να ελέγχει την πρόοδό της, ακόμη και την δυνατότητα του μελετητή να εκπονήσει τέτοια ειδική μελέτη αποκατάστασης.

Υπενθυμίζεται συγκεκριμένα ότι σύμφωνα με τον Αρχαιολογικό Νόμο 3028/2002, σε περίπτωση φθορών μνημείου από αμέλεια του κυρίου του μνημείου (του Δήμου εν προκειμένω) ο υπαίτιος (δηλαδή ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Κύμης) υπέχει ποινή φυλάκισης μέχρι 2 ετών (Αρθρο 57), σε περίπτωση δε πλημελούς φύλαξης  ή πλημελούς διατήρησης ή συντήρησης υπέχει ποινή φυλάκισης μέχρι 3 ετών (Αρθρο 67).

Δεν μας αφορά η στάση του μελετητή ο οποίος έχει εξαφανιστεί από το ΥΠΠΟΤ εδώ και ένα χρόνο και δεν έχει κλείσει την μελέτη εδώ και τρία χρόνια, είναι δικό του θέμα αν είναι καλός ή κακός αρχιτέκτων ή σέβεται ή όχι τις συμβατικές του υποχρεώσεις, όμως η  Δημοτική Αρχή η οποία του έχει αναθέσει την μελέτη, θα όφειλε να σεβαστεί τις προθεσμίες και τις ποινικές ρήτρες που υπάρχουν σε κάθε ανάθεση του Δημοσίου και να λάβει τα δέοντα μέτρα. Κάπου πρέπει να σταματήσει η παραπληροφόρηση και η επίρριψη ευθυνών «στους άλλους» ώστε να μην υπάρξουν και υπόνοιες συμπαιγνίας Δήμου και μελετητή, και βεβαίως, να αποκατασταθεί το ταχύτερο το ταλαιπωρημένο και ιστορικό 1ο Δημοτικό Σχολείο Κύμης.


Γεώργιος Μ.Σαρηγιάννης,
ομότιμος καθηγητής

Ε.Μ.Πολυτεχνείου

ΠΑΜΕ:Για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς


Καλή σχολική χρονιά σε όλους τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς, στους μαθητές μας και στους γονείς τους.
Με αισιοδοξία και μαχητικότητα να δώσουμε τη μάχη για τη  μόρφωση και τη ζωής που μας αξίζει!!
Οι αγωνίες, τα άγχη, τα ερωτηματικά, με την έναρξη μιας ακόμα σχολικής χρονιάς είναι κοινά και αφορούν το πώς τα παιδιά μας, οι μαθητές μας, θα έχουν το σχολείο και τη μόρφωση που δικαιούνται. Αυτή η αγωνία για το μέλλον της νέας γενιάς αλλά και η πεποίθηση ότι στην εποχή μας, το 2017, υπάρχουν όλες οι δυνατότητες και οι προϋποθέσεις να έχουμε ένα σχολείο που θα καλύπτει το σύνολο των μορφωτικών αναγκών, που θα διαπαιδαγωγεί ολόπλευρα, που δε θα χωρίζει τους μαθητές σε «καλούς» και «κακούς», που δε θα έχει ταξικά φίλτρα, μας φέρνει στην πρώτη γραμμή του αγώνα, απέναντι στα κόμματα και τις πολιτικές που τσακίζουν τις ζωές μας.
Κανένας>συνάδελφος εκπαιδευτικός να μη συμβιβαστεί με τη σημερινή μίζερη και καταθλιπτική πραγματικότητα. Να μη θεωρήσει ως «κανονικότητα» τα αντιλαϊκά μέτρα, τις περικοπές, τις ελλείψεις και τα κενά στα σχολεία, την πετσοκομμένη χρηματοδότηση. Δεν είναι «κανονικότητα» το γεγονός ότι σχεδόν το 20% των εκπαιδευτικών είναι συμβασιούχοι, απολύονται κάθε καλοκαίρι και ξαναπροσλαμβάνονται (άλλη χρονιά πιο γρήγορα άλλη πιο αργά κι άλλη καθόλου) σε άλλο μέρος, σε άλλο σχολείο, με τεράστιο οικονομικό και προσωπικό κόστος.
Κανένας  να μη δώσει άλλοθι και συγχωροχάρτι στη σημερινή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ αλλά και τις προηγούμενες κυβερνήσεις της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ, οι οποίες τσάκισαν το λαό, μείωσαν τους μισθούς και τις συντάξεις, αύξησαν στα 67 το όριο συνταξιοδότησης, μας στράγγιζαν με τη ανελέητη φοροληστεία, έβαλαν συνολικά το σχολείο στον «κόφτη» των μνημονίων και των αντιλαϊκών κατευθύνσεων Ε.Ε. και ΟΟΣΑ.
Να παλέψουμε από την πρώτη μέρα της σχολική χρονιάς για:
             Ένα σχολείο που θα μορφώνει και δε θα εξοντώνει.
             Μόνιμους – μαζικούς διορισμούς και σταθερή δουλειά για όλους.
             Αύξηση στους μισθούς μας - Ξεπάγωμα των Μισθολογικών Κλιμακίων.
             Ίσα δικαιώματα μονίμων και αναπληρωτών (12μήνες συμβάσεις εργασίας, εξίσωση αδειών κ.ά.).
             Στήριξη των μαθητών των λαϊκών οικογενειών (ενισχυτική διδασκαλία, σίτιση, μεταφορά).
Η  νέα χρονιά μπορεί και πρέπει να μας βρει σε θέση μάχης:
Απέναντι στο παραμύθι της «δίκαιης ανάπτυξης», που προϋποθέτει διαλυμένα λαϊκά δικαιώματα και εργασιακή ζούγκλα. Απέναντι στα νέα μέτρα, που ετοιμάζει η κυβέρνηση μπροστά στο κλείσιμο της 3η αξιολόγησης. Απέναντι στην προσπάθεια χτυπήματος του δικαιώματος στην απεργία. Απέναντι στην προώθηση της αξιολόγησης στην εκπαίδευση, που στόχο έχει ένα ακόμα πιο ταξικό και ανταγωνιστικό σχολείο, με λιγότερο και πιο πειθήνιο προσωπικό. Απέναντι στην προώθηση του «νέου» Λυκείου των πολλαπλών εξετάσεων και της πρόωρης εξειδίκευσης. Απέναντι στο σύνολο της άσχημης πραγματικότητας που διαμορφώνεται στο σχολείο.
 Έχουμε τη δύναμη να τα καταφέρουμε!  Μπορούμε ν΄ αλλάξουμε την κατάσταση στο συνδικαλιστικό κίνημα, στις ΕΛΜΕ και τους Συλλόγους. Να βάλουμε στο στόχαστρο τον πραγματικό αντίπαλο, τον ΣΕΒ, την Ε.Ε. και τα κόμματά τους, τη γραμμή της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των ομίλων, που προϋποθέτει το τσάκισμα του λαού.
Καλή σχολική χρονιά, καλό αγώνα!
Ψηλά το κεφάλι, εμείς έχουμε το δίκιο και τη δύναμη!

Αθήνα, 10 Σεπτέμβρη 2017

Ο Γιώργος Ακριώτης στο 1ο & 2ο ΕΠΑΛ Χαλκίδας για την έναρξη της σχολικής χρονιάς .


ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ
Στα τεχνικά λύκεια παραβρέθηκε ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Εύβοιας κ. Γιώργος Ακριώτης και στον καθιερωμένο αγιασμό για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Στον σύντομο χαιρετισμό του ο κ. Ακριώτης καλωσόρισε τα παιδιά που επέλεξαν να εμπιστευτούν το τεχνικό σχολείο ως εκπαιδευτική και αργότερα επαγγελματική επιλογή και τους μετέφερε τις ευχές του Υπουργού Παιδείας. Ιδιαίτερη στιγμή αποτέλεσε η πρόσκληση των εκπαιδευτικών και πρώην συναδέλφων του στο 1ο ΕΠΑΛ να καθίσει στην θέση του που υπηρέτησε για περισσότερο από 30 χρόνια και να συνομιλήσουν για την πραγματικότητα που διαμορφώνεται στην Παιδεία.

Αναφέρθηκε  στις μεταρρυθμίσεις και την μεγάλη προσπάθεια αναβάθμισης της τεχνικο-επαγγελματικής εκπαίδευσης που αποτελεί πλέον αξιόλογη και ασφαλή  επιλογή για την σταδιοδρομία και επαγγελματική αποκατάσταση των μαθητών. Οι εκπαιδευτικοί αναφέρθηκαν επίσης στο κτιριακό ζήτημα των τεχνικών σχολείων, με το οποίο ο βουλευτής είχε ασχοληθεί και όσο ήταν εν ενεργεία εκπαιδευτικός με σκοπό να συντονιστούν οι προσπάθειες υπουργείου και τοπικής αυτοδιοίκησης.